«ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ»🥗🥙🍉🍐

Σε συνέχεια τη δράσης Οι «Ταπερίστας», στο πλαίσιο της συμμετοχής του σχολείου στο σχολικό Δίκτυο Δράσης Εθνικής Εμβέλειας με  τίτλο: «Ταπερίστας» συζητήσαμε για την υγιεινή διατροφή και την ανακύκλωση των συσκευασιών 다운로드. Αρχικά, καταγράψαμε τις  επιλογές των παιδιών για το δεκατιανό στο σχολείο. Ακόμα, διαβάσαμε το παραμύθι: «Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα» και ανακαλύψαμε τα λάθη που κάνει η Κολοτούμπα στη διατροφή της 닷넷 프레임워크. Μάθαμε και ζωγραφίσαμε  τις 5 οικογένειες τροφών και τη διατροφική πυραμίδα. Επίσης, ζωγραφίσαμε το κουτί του πρωινού με δικές μας υγιεινές επιλογές 원령공주 자막 다운로드. Στη συνέχεια, αρχίσαμε να συζητάμε και να  βαθμολογούμε τις επιλογές των παιδιών για το δεκατιανό τους, ώστε στο τέλος κάθε εβδομάδας να ψηφίσουμε τον/την Ταπερίστα της τάξης 다운로드. Ο/η  ίδιος/α  έχει ως έπαθλο  ένα μετάλλιο και οφείλει να καταγράφει  το κολατσιό των συμμαθητών/ριών του για μία εβδομάδα, ώστε να αποφασίσει ποιος/α θα είναι ο/η επόμενος/η Ταπερίστας 다운로드. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο θέμα και άρχισαν να βελτιώνουν τις διατροφικές τους συνήθειες.

 

Το σχολείο μας συμμετέχει με ενθουσιασμό στο Σχολικό Δίκτυο Δράσης εθνικής εμβέλειας με τίτλο “Ταπερίστας”.

Για ποιον λόγο όμως αποφασίσαμε να συμμετέχουμε σε αυτή τη δράση;

Το δεκατιανό αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά γεύματα για τους/τις μαθητές/-τριες. Η επιλογή υγιεινών προϊόντων συμβάλλει στην απόδοση της ενέργειας που χρειάζεται κάθε παιδί, σε ένα διάστημα αρκετών ωρών της ημέρας, όπου οι ανάγκες του οργανισμού είναι αυξημένες.

Επιπλέον, η υιοθέτηση υγιεινού γεύματος στο σχολείο μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση στο σχολικό περιβάλλον, αφού οι μαθητές/-τριες γευματίζουν στον ίδιο χώρο.

 

 ΣΤΟΧΟΙ  ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Το συγκεκριμένο Σχολικό Δίκτυο Δράσης μέσα από την εφαρμογή της πρακτικής στοχεύει:

  • στην υιοθέτηση υγιεινής και βιώσιμης διατροφής
  • στη μείωση της κατανάλωσης συσκευασιών μιας χρήσης και κατ’ επέκταση στη μείωση της παραγωγής απορριμμάτων

και επιδιώκει

  • την ανάπτυξη υπεύθυνης περιβαλλοντικά συμπεριφοράς των μαθητών σε σχέση με την ποσότητα τροφής που  προμηθεύονται, ώστε να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων και την παραγωγή οργανικών υπολειμμάτων
  • την προτίμηση των τοπικών προϊόντων, λόγω του μικρότερου ενεργειακού αποτυπώματος, αλλά και λόγω της ενίσχυσης των τοπικών παραγωγών
  • την αφύπνιση του πνεύματος ενεργού πολίτη σε μικρές, καθημερινές πράξεις οι οποίες έχουν μεγάλο περιβαλλοντικό αντίκρισμα όταν έχουν μαζικό χαρακτήρα

Αφού ενημερώθηκαν οι γονείς, ολοκληρώθηκε η φάση διερεύνησης, στην οποία διερευνήθηκαν και καταγράφηκαν οι προτιμήσεις των μαθητών/-τριών σχετικά με το δεκατιανό τους.

 

Διευρευνητική Φαση

Κατά τη διερευνητική φάση της δράσης «Ταπερίστας», παρατηρήθηκε ότι το σχολικό γεύμα των μαθητών/-τριών του Δημοτικού Σχολείου Ουρανούπολης Χαλκιδικής προέρχεται ως επί το πλείστον καθημερινά από τον φούρνο της γειτονιάς (π.χ. διάφορες πίτες, κρουασάν). Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά δεν επιλέγουν δοχεία φαγητού και νερού πολλών χρήσεων. Αντιθέτως, για τη μεταφορά του δεκατιανού χρησιμοποιούν υλικό περιτυλίγματος, το οποίο δεν ανακυκλώνουν. Επίσης, τα παιδιά που επέλεγαν να καταναλώσουν ως ρόφημα στο σχολείο σοκολατούχο γάλα, αναψυκτικό ή χυμό σε πλαστική/χάρτινη συσκευασία την απέρριπταν, χωρίς να προχωρούν σε ανακύκλωση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *